TAGI (szukasz postów powiązanych tematycznie tu je znajdziesz):

środa, 26 stycznia 2011

Ostrów Lednicki i Dziekanowice.

Ostrów Lednicki i Dziekanowice. Byłem tam właściwie głównie dlatego, żeby zobaczyć opisaną w jednym  z moich postów kapliczkę z poligonu. Na miejscu w lecie panuje sielska atmosfera. Ostrów, Dziekanowice to spory zespół muzealny rozłożony w czasie i przestrzeni :-) Ale zaczynając od początku. Zacząłem zwiedzanie od Ostrowa Lednickiego. Jak widać na zdjęciu poniżej to dość specyficzne muzeum. Praktycznie można tu nad jeziorem spędzić cały dzień. Pierwszy raz jadłem tam żur w chlebie. Polecam. Tylko doradzam zamówić na drugie danie kiełbasę bo po zjedzeniu zupy ciężko się z samym naczyniem uporać:-). Chciałoby się rzec; wsi spokojna wsi wesoła...
Data wykonania: 2010:06:27 14:12:57
Ogniskowa: 100mm
Przysłona: f/4.5
Czułość ISO: 200
Czas ekspozycji: 0.0013s (1/800

mniam




Skansen w Dziekanowicach
sporych rozmiarów wieś z kościołem, kaplicą, 
młynem i wiatrakami
Data wykonania: 2010:06:27 15:29:42
Ogniskowa: 34mm
Przysłona: f/9.0
Czułość ISO: 200
Czas ekspozycji: 0.008s (1/125)
 Pokaz slajdów:

2 komentarze:

  1. Wspaniałe sielskie klimaty w letnim nastroju ;)Smakowicie wygląda ten żurek, szkoda, że kiełbasę zjadł piesek widoczny na innym zdjęciu ;)
    Wybiorę się tam niebawem.
    Jerzy mam wrażenie, że niektóre zdjęcia są troszkę nieostre, wygląda mi to na błąd w obróbce w programie graficznym. Pobrałem dwa zdjęcia na dysk, podostrzyłem i efekt wizualny jest dużo lepszy.To tylko moja taka drobna uwaga. Wydaje mi się, że fotki nie są ostrzone ostatecznie po zmniejszeniu..
    Druga sprawa, to pewna niedogodność. Miałem napisany cały komentarz, wszedłem w zdjęcie aby je pobrać i wszystko co miałem napisane poszło w kosmos.
    Następne. Z doświadczenia wiem, że w blogu zdjęcia są automatycznie zmniejszane, co powoduje pewną utratę ostrości, dlatego u siebie wszystkie foty (od pewnego czasu) wstawiam w jednym rozmiarze a zapisując wybieram opcję "wielkość oryginalna" Ja mam u siebie 790px na dłuższym boku,bo tak mnie ogranicza mój szablon, aby fota mieściła się w ramkach. Ty możesz mieć inaczej, bo masz trochę inny szablon, myślę że 850-900 by pasowało.Sam musisz jednak wybrać.
    Znając wrażliwość niektórych fotografów na pewne sugestie, sugeruje te uwagi wrzucić do kosza jeśli są nie po myśli. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. no masz rację z ostrością ja też teraz wstawiam zdjęcia raczej w oryginale, tylko... ja mam magazyn na fmixie - taki zapas jakby mi dysk zeżarły wirusy i po prostu podaję link w poście do galerii, tak jest szybciej i prosciej niż wgrywanie fot do galerii bloga, mam wrażenie, że to tamten portal psuje czasem ostrość fot przy wgrywaniu, drugie primo ; "Druga sprawa, to pewna niedogodność. Miałem napisany cały komentarz, wszedłem w zdjęcie aby je pobrać i wszystko co miałem napisane poszło w kosmos." to nie kumam? możesz uściślić?

    OdpowiedzUsuń

Spam jest natychmiast usuwany. Spam will be deleted!

Dziękuję za poświęcony czas. Aby kontynuować przeglądanie starszych wpisów kliknij na link "starsze posty" lub wejdź w archiwum.