TAGI (szukasz postów powiązanych tematycznie tu je znajdziesz):

środa, 2 marca 2016

Takie coś.

(Publikacja: 02.03.2016 r.) 




W rejonie Kobielic po przejechaniu drogi przez las, w pobliżu opisanej przeze mnie na Blogu mogiły nieznanego żołnierza, natrafiam na takie COŚ. 
http://jerzy-foto.blogspot.com/2016/03/samotna-mogia-w-rejonie-kobielic.html.
Zastawki blokujące przepływ wody to jeszcze rozumiem i rozpoznaje. Ale betonowe fundamenty widoczne na zdjęciu poniżej w tle stanowią dla mnie zagadkę.










Spotkałem już wcześniej podobne konstrukcje. Wtedy okazało się, że były to elementy toru kolejki wąskotorowej. W terenie co prawda odnajduję jakiś nasyp, ale nie jestem pewny. Jakiś ten beton za wysoki i za wąski. No chyba, że to tylko pozostał fragment czegoś co zniszczone. Jednakże analiza mapy WIG z 1936 r. potwierdza moje przypuszczenia. Faktycznie biegła kiedyś tędy trasa wąskotorówki do cukrowni w Dobrem.
I teraz to tak sobie myślę i się zastanawiam... Jakie tu wydarzenia miały miejsce w roku 1945 i czy jest jakiś związek z terenem. Przeprawa przez Kanał i mogiła z 1945 r. ...? 











2 komentarze:

  1. Dwie nieścisłości: data z przyszłości - 2106 r. na początku posta oraz link nie do tego grobu, bo co mają Kobielice do Brzozy toć to z 10km odległości... :P

    OdpowiedzUsuń

Spam jest natychmiast usuwany. Spam will be deleted!

Dziękuję za poświęcony czas. Aby kontynuować przeglądanie starszych wpisów kliknij na link "starsze posty" lub wejdź w archiwum.